گام مهم بانک مرکزی برای کاهش ریسک معاملات مبتنی بر چک

امکان‌پذیر‌شدن استعلام پیامکی سوابق چک برگشتی برای عموم مردم، گام مهم بانک مرکزی در راستای کاهش ریسک معاملات چکی و پیشگیری از صدور چک های بی‌محل است.

افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کالای اساسی/ لزوم افزایش نظارت بر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متوسط قیمت کالا‌های اساسی در مقایسه با سال گذشته ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

ضرورت اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف

تعرفه‌گذاری فعلی برق خانگی در زمان اوج بار و کم‌باری غیرمؤثر و ناعادلانه بوده و مشترکان پرمصرف کمتر از مشترکان کم‌مصرف جریمه مصارف اوج بار خود را احساس می‌کنند.

۳۳۰ پرواز‌ فوق‌العاده در اربعین/چالش ایرلاین‌ها‌ در «دو مدیریتی‌» شدن فرودگاه نجف

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به صدور مجوز ۳۳۰ پرواز فوق‌العاده برای شرکت‌ها در ایام اربعین غیر از ۹۰ پرواز برنامه‌ای در هفته، به مشکلات فرودگاه نجف اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات دو مدیریتی بودن فرودگاه نجف است.

صفحه نخست روزنامه‌های امروز 22 مهرماه

صفحه نخست روزنامه‌های امروز 22 مهرماه را در زیر ببینید.

صندوق بین‌المللی پول خواستار جلوگیری از استفاده از ارز به عنوان سلاح شد

صندوق بین‌المللی پول امروز از اعضای خود خواست تا از استفاده ابزاری از ارزهای ملی خود خودداری کرده و برای جلوگیری از تشدید اختلافات تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو  است

معاون وزیر صنعت در امور صنایع با تاکید بر اینکه حتما در قیمت خودرو تغییر خواهیم داشت، گفت: تغییر در قیمت خودرو بستگی به نظرات کارشناسی سازمان حمایت دارد.

ذخایر گاز آمریکا به کمترین میزان در ۱۳ سال گذشته رسید

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: در آستانه رسیدن به فصل سرما حجم ذخایر گاز طبیعی در آمریکا به کمترین میزان در ۱۳ سال گذشته رسید.

کیا و هیوندای باید ۲.۹ میلیون خودرو را در آمریکا فراخوان کنند

یک گروه فعال در زمینه ایمنی خودرو در آمریکا خواستار فراخوان ۲.۹ میلیون خودروی تولیدی هیوندای و کیا در سراسر آمریکا شدند.

توضیحات وزارت نیرو در مورد یک خبر

وزارت نیرو بابت انتشار خبر نامه وزیر نیرو به رئیس جمهور واکنش نشان داده و توضیحاتی ارائه کرد.

هشدار آمریکا به هند در مورد ادامه خرید نفت از ایران و سامانه «اس 400» از روسیه

سخنگوی وزارت خارجه آمریگا گفت: «قطعا، زمانی‌که ما در مورد چیزهایی نظیر خرید نفت ایران یا سامانه دفاعی S400 بشنویم، اینها مفید نیست.»

قیمت برخی خودروها 2 میلیون تومان افزایش یافت + جدول

قیمت برخی خودروهای تولید داخل در اولین روز از هفته جاری نسبت به هفته گذشته، یک تا 2 میلیون تومان افزایش و برخی هم به همین میزان کاهش یافت.

ایران در شهریور 1.63 میلیون بشکه نفت صادر کرد/کاهش 800 هزار بشکه‌ای صادرات

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میزان صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به 1.63 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آنکارا با هدف استقلال از غرب صندوق بین‌المللی پول را کنار گذاشت

اخیراً رئیس‌جمهور ترکیه گفت: این کشور دیگر از صندوق بین‌المللی پول تقاضای کمک نخواهد کرد. کارشناسان بر این باورند این اقدام ترکیه به معنی این است که آنکارا می‌خواهد در پی تشدید اختلافات استقلال بیشتری در برابر غرب داشته باشد.

تولید گیاهان زینتی و جلوگیری از خروج سالانه 15 میلیون یورو از کشور

مدیرکل دفتر امور گلخانه گیاهان دارویی و قارچ خوراکی، گفت: با تولید و تکثیر قلمه گیاهان زینتی در داخل به جای واردات، از خروج سالانه 15 میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود و کشور توان تولید سالانه 10 میلیون نشاء را دارد.

صادرکنندگان در پیچ و خم سامانه ارزی نیما سردرگم شده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: صادرکنندگان در پیچ و خم سامانه نیما، بازار ثانویه و بازار آزاد ارز سردرگم‌شده‌اند و با سامانه ثبت سفارش، بلوکه شدن کالا در گمرک و بازگرداندن ارز صادراتی در مدت معین ضررهای جبران‌ناپذیری متحمل شده‌اند.

ساز و کاری برای برخورد با مشترکان پر مصرف آب و برق نداریم

وزیر نیرو با بیان اینکه باید ساز و کاری برای برخورد با مشرکین پرمصرف آب و برق تدوین شود گفت:نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و مصارف زندگی‌های مرفه افراد متمول تامین شود.

‌گرد‌‌وخاک در جنوب‌غرب کشور/ بارش‌ها ادامه دارد

روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در سواحل خزر تضعیف می‌شود، اما در غرب، شمال غرب، مرکز، جنوب و بخش‌هایی از استان کرمان، بارش‌ها ادامه دارد و روز دوشنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق یاد شده، به بخش‌هایی از شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

بورس از شوک امروز اقتصاد ایران عبرت بگیرد/ لزوم آموزش رمز ارز و بلاک چین

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری معتقد است: زمینه‌ای باید فراهم شود که سرمایه گذاران کم تجربه کمتر وارد خرید سهام شوند و با به کار گیری ابزارهای مالی غیر مستقیم وارد شده و هیجان‌ها کاهش یابد.

کتاب ماخذ‌شناسی اقتصادی اسلامی در ۴ جلد منتشر شد

کتاب ماخذشناسی اقتصاد اسلامی با استفاده از 12 هزار و 600 منبع اقتصاد اسلامی از جمله کتاب و مقاله در ۴ جلد توسط حسین صمصامی و همکاران منتشر شد.

آخرین تحولات تعامل نفتی هند و ایران/ هندی‌ها در دوراهی منافع اقتصادی و فشار سیاسی

هندی ها رسما اعلام کردند در دوران تحریم نمی توانند واردات نفت از ایران را صفر کنند و وادرات از ایران را تنها کمی کاهش خواهند داد.

رونمایی از برگ برنده جدید مقابله با تحریم پتروشیمی/ همکاری ایران و ایتالیا برای  تولید 13 محصول جدید پتروشیمی

هم‌زمان با بازگشت تحریم‌های غیر قانونی آمریکا، ایران با شکستن انحصار شرکت‌های ایتالیایی و آمریکایی، تولید تجاری و صادرات 13 محصول جدید پلیمری به کشورهای آسیایی و اروپایی را آغاز کرد.

نحوه جبران افزایش قیمت ارز در طرح‌های عمرانی تعیین شد + سند

دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزايش قیمت ارز در پیمان‌های ريالی فاقد تعديل تدوین و از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

برکناری‌ام شایعه بود/ به زودی ۸ هزار ولوو وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود

مدیرعامل سایپا در مورد نوسازی ناوگان فرسوده تجاری گفت: با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود به زودی ۸ هزار دستگاه خودروی ولوو وارد ناوگان حمل و نقل شود.

قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان فاصله دارد/ نباید با یک معادله مجهول با مسکن برخورد کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سبد مسکن، متنوع است و هرگز نباید با یک معادله مجهول با آن برخورد کرد، گفت: واحدهای مسکونی تولید شده با قدرت خرید متقاضیان فاصله دارد.

آماده‌سازی ۱۶۵۰۰ ‌اتوبوس برای اربعین/امکان تردد اتوبوس‌‌ها تا نجف و کربلا

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه 16 هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی آماده شده است، گفت: امکان تردد اتوبوس‌ها از مرز به نجف و کربلا فراهم شده است.

افزایش 200 هزار نفری جمعیت زنان بیکار در ۶ سال گذشته

جمعیت بیکار کشور طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ با متوسط رشد سالانه ۱.۸ درصد، مجموعا ۳۳۲ هزار و ۶۹۸ نفر افزایش داشته و در این میان به جمعیت زنان بیکار با نرخ رشد 3.8 درصدی، 206 هزار و ۵۲۰ نفر طی این سال‌ها اضافه شده است.

ترافیک روان در اغلب راه‌ها و انسداد ۷ جاده

در حال حاضر اغلب محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد، همچنین ۷ جاده در استان‌های گیلان، گلستان، ایلام، البرز، آذربایجان شرقی و مازندران به دلیل نبود ایمنی و بروز آسیب در سیل اخیر، مسدود است.

آغازِ ثبتِ شناسه مودم‌ها از سه هفته دیگر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح ثبت شناسه مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت می‌خورند، از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود.

صفحه نخست روزنامه‌های امروز 21 مهرماه

صفحه نخست روزنامه‌های امروز 21 مهرماه را درزیرببینید.

آخرین اخبار اقتصادی