اینفوگرافیک| چرخه تولید شایعه

در این اینفوگرافیک نحوه تولید و توزیع شایعه در فضای مجازی را مشاهده می‌کنید:

تتلو، از خبرگزاری‌فارس تا بی‌بی‌سی فارسی

ممکن است بگوئید خبرگزاری فارس و آقای رئیسی فراتر از یک مهمان رسانه ای تحویلش گرفتند. حرف درستی است. اما چرا فراتر؟ مبنای کار چه بود؟

خاص ترین متوسلین به دردانه کربلا

اینجا هیئت متوسلین به حضرت رقیه است. هیئت عزاداری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی که از همه دنیا بریده‌اند. اما امام حسین(ع) فصل الخطاب آشنایی است. دست‌هایی که در این هیئت به آسمان بلند و به سینه فرود می‌آید گواهی می‌دهد به حبّ اهل‌بیت حتی در دل مجنونان زمانه.

بهشت جای شما نیست!

اسماعیل زمانی که در حلب زخمی می شود همان شب خواب عجیبی می بیند اما برای هیچ کسی تعریف نمی‌کند.

رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های دانشگاهی چه می‌گوید؟

یکی از نکات ثابتی که تقریباً به صورت منظم و هرساله از سوی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران تکرار شده است، لزوم نقد و نقدپذیری دولتمردان است.

خانه ای برای اطعام کارتن خواب‌ها

خانه‌ای است مثل همه خانه‌های شهر؛ جایی برای سکونت و آرامش. اما میعادگاه اهل شوق هم هست؛ جایی برای شور و شیدایی. در این خانه در جنوب پایتخت فعالیت‌های جمعی متنوعی انجام می‌شود؛ حتی برای کارتن‌خواب‌ها غذا طبخ می‌شود.

امام خمینی ، رهبری مقتدر و همسری عاشق

مردی که سال‌ها برای رهبر انقلابی مردمی جلوی شرق و غرب ایستاد و ابهتش دنیایی را تکان می‌داد، در خانه و زندگی شخصی،‌ عشق و احترامش نسبت به همسر زبانزد خاص و عام بود.

پیامک‌هایی که خبرساز شدند

در چند ماه گذشته که بحث تصویب FATF در مجلس داغ شده است، برخی از دانشجویان و دیگر افراد با ارسال پیامک به نمایندگان سعی داشتند از تصویب لایحه جلوگیری کنند.

آیا کودکان سفیدپوست امروز کمتر از اجدادشان نژادپرست هستند؟

تحقیقات من درمورد کودکان هیچ دلیل خاصی به دست نمی دهد که باور کنیم هر نسل جدید از سفیدپوستان، به طور طبیعی یا به ناگزیر صاحب دیدگاه هایی می شوند که در مقایسه با نسل های پیش از خود، با ذهن بازتر و مدارای بیشتری نسبت به مسئله نژاد نگاه می کنند.

آن طرف مرز شناخته شده تریم

رهگذران جلوی این مغازه مکث کوتاهی می کنند، . بعضی‌ از سر کنجکاوی سری به مغازه می‌زنند اما بعضی دیگر به راهشان ادامه می دهند و می‌روند. اما سئوال اول و مشترک بیشتر آن‌هایی که به مغازه می‌آیند معمولاً این است: «ببخشید،‌ واقعاً همه این اجناس ایرانیه؟!

اجناس گران‌فروشان حراج می‌شود

طی چند ماه گذشته برخی از کالاهای احتکار شده از طریق فروشگاه‌های بزرگ و با قیمت قبلی در اختیار مردم قرار گرفته است، اما دولت باید اهتمامی بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

«حمله شیمیایی» ماهواره‌های فارسی‌زبان به ایران

بررسی فعالیت‌های 4 بازوی اصلی رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی که همانند سلاح‌شیمیایی در جنگ نطامی عمل می‌کنند، شامل اطلاعات قابل توجهی است؛ اطلاعاتی که فلسفه وجودی آن‌ها را بیشتر آشکار می‌کند.

 یادگار جالب شهید برای یک مسجد

صدای اذان ظهر که بلند می‌شود، کاسب‌های مغازه‌های سالخورده خیابان کرکره‌ها را تا نیمه درگاهی‌های یک‌لتشان پایین می‌کشند و به‌طرف مسجد راه می‌گیرند. مسجدی که با سهم ارث شهید معروف محله‌شان پا گرفته و محلی برای دست‌گیری از نیازمندان شده است.

بچه‌ها باید درگیر خرج و مخارج خانه بشوند

از چه سنی و به چه میزان باید به بچه‌ها «پول‌توجیبی» بدهیم؟ چه طور بچه‌هایی تربیت کنیم که بعدها توانایی این را داشته باشند که خانواده خودشان را ازنظر مالی مدیریت کنند؟

حمل اثاثیه برای کم درآمدها رایگان است

همین‌که نیسان اقساطی را تحویل گرفت پشت آن نوشت: «حمل اثاثیه افراد کم‌درآمد به‌صورت رایگان» شماره تلفنش را هم نوشت تا حداقل تعدادی از کم‌درآمدهای جامعه در صورت جابه‌جایی اثاثیه منزلشان به‌راحتی بتوانند با او تماس بگیرند و در این شرایط اقتصادی باری از دوش هم نوعان خود بردارد.

ویسه؛ مرد همیشه ناکام وزارت صمت

بیشترین انتقاد به ویسه مدیر 63‌ساله صنعت کشور از سوی مخالفینش، دولتی کردن هر چه بیشتر صنعت خودروسازی در دوران ریاستش بر ایدرو بود.

همنشین حافظ شیرازی، تهرانگردی کنید

در این آخر هفته می‌توانید در پارک شهر رازهای مگوی جنگ‌های جهانی را بشنوید، به تماشای شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان بنشینید و قبل از شب یلدا حافظ خوانی کنید.

اثاث کشی با این وانت برای نیازمندان رایگان است

امشب قصه مردی را می شنوید که روزهای تعطیل و ساعات خارج از کارش را وقف کم درآمدها کرده است.

من نرجس عطارنژاد؛ تک‌تیرانداز بودم

او عضو زنان گردان رزمی فاطمه الزهرا(س) زنان بود.نرجس عطارنژاد ملقب به «خانم کاشانی» تک تیرانداز گردان بود. این اما تنها جلوه از زندگی پرمخاطره او نبود. او مدتی را هم به عنوان سفیر فرهنگی ایران در قلب اروپا گذراند.

ماجرای نبش قبر شهید امانی

محمد جواد امانی گفت: به مسگرآباد دوم رفتیم. نزدیک غروب بود. بسیار سریع نبش قبر کردیم. بعد از تیرباران تیر خلاص می‌زنند. جای تمام تیرهای خلاص روی جمجمه‌ها باقی مانده بود، اما اسکلت‌ها سالم بودند.

وقتی تصویر اشتباهی تیتر یک روزنامه می‌شود

بسیاری از صفحات مجازی و حتی روزنامه صبح کشور، تصویر اشتباهی از دنیا ویسی دانش‌آموزی که به تازگی جانش را از دست داد، منتشر کردند.

مادر عماد، مادر جهاد، مادر مقاومت

عماد مغنیه فرمانده شجاعی که مغز متفکر و بینانگذار یگان نظامی حزب‌الله لبنان بود، مثل دو برادر شهیدش، عظمت و سعادتش را مدیون مادری شجاع، صبور و آگاه بود. مادر حاج عماد چند روز پیش به پسران شهیدش پیوست.

آقای قالیباف خاص!

قالیبافی هنری شگرف است؛ زیبایی نقوش قالی که رج به رج شکل گرفته خیلی وقت ها باعث حیرت می شود. همه ما قالی های خاص دیده ایم اما حالا با یک قالیباف خاص هم آشنا شوید‍!

ما بلاگردان زائران کربلاییم

می گویند این روزها آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی، جاده نجف تا کربلاست.اما عاشقانه‌های اربعینی قبل از مرز عراق هم جریان دارد. مصداق این ادعا «موکب امام رضا (ع) »است. تنها موکب پذیرایی از زائران کربلا در مسیر پرخطر منطقه محمود احمدی شهر اَهرم، استان بوشهر.

مثلث برمودای آمریکا؛ ویتنام، افغانستان و عراق

بررسی مثلث جنگ‌هایی که آمریکا در آن‌ها گرفتار شده نشان می‌دهد ایالات متحده زمانی فکر حمله به این کشورها افتاده که آن‌ها گرفتار جنگ‌های داخلی و ناآرامی سیاسی و اقصادی بودند.

می‌خواهم فرزندم موسیقی سالم گوش کند؛ چه‌کار کنم؟

امروز هر جا که می‌‌روی یک ترانه یا موسیقی در حال پخش است؛ با توجه به پراکندگی و تعدد موسیقی‌های در دسترس، بسیاری از خانواده‌ها این دغدغه را دارند که چه روشی در پیش بگیرند تا فرزندانشان با موسیقی سالم و اصیل انس پیدا کنند.

ورود سلبریتی‌ها به عرصه انتخابات؛ از آگهی‌های روزنامه‌ای تا ستادهای مجازی

سلبریتی‌هایی که روزی با انتشار اطلاعیه‌های گروهی در روزنامه‌ها حمایتشان از کاندیداهای انتخاباتی را اعلام می‌کردند، اکنون صفحات شخصی شان را به یک ستاد انتخاباتی تبدیل کردند؛ ستادهایی که البته تاریخ اعتبارشان موقت بود.

اهدای رایگان فانتوم‌های ایران به اردن

حکومت به ظاهر «مقتدر» پهلوی، حتی در مورد فروش نفت و گاز و یا نوع معامله تجهیزات نظامی خود باید از آمریکا اجازه می گرفت.

«نذرونه»، جامانده‌ها را به موکب‌ها می‌رساند

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) امسال با طراحی سایت «نذرونه» می‌خواهد با پیوند مجازی جاماندگان پیاده‌روی اربعین و خادمان موکب‌ها، به هرچه باشکوه‌تر شدن این همایش بزرگ کمک کند.

منتقد مدافعان حرم بودم؛ حالا عاشقشان شده‌ام

بهانه، جشن امضای کتاب بود اما همه آمده‌بودند حال‌وهوای بهاری دلشان را که باعث‌وبانی‌اش داستان عاشقانه یک شهید پاییزی بود، با هم به اشتراک بگذارند. کتاب‌فروشی خیابان مرکزی شهر این بار، نه محل توزیع کتاب، بلکه محفل تکثیر عشق بود...

آخرین اخبار دیگر رسانه ها