مستقلان مجلس، سهم بیشتری در هیأت رئیسه می‌خواهند/ زمزمه کاندیداتوری پزشکیان و حاجی بابایی برای کرسی ریاست مجلس

دو هفته دیگر تا زمان انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان مانده است؛ اما با این حال، تحرکات فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس برای تصاحب کرسی‌های بیشتر در این هیأت نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ‌تر است و فعالیت خاصی از سوی نمایندگان هر سه فراکسیون دیده نمی‌شود.

پیشنهاد می کنیم مدیران محترم که از همراهی خود و خانواده شان با مردم در جریان مشکلات اقتصادی می گویند، برای نشان دادن یک اقدام عملی و عزم جدی در این راه، بخشی از حقوق های دریافتی خود را برای رسیدگی به وضعیت اقشار ضعیف جامعه اختصاص داده و از دریافت مزایایی مانند پاداش سالیانه مدیران که در بیشتر شرکت ها 10 برابر حقوق ماهانه در نظر گرفته می شود و مسائلی از این دست اجتناب کنند...

نسخه احمد خاتمی برای درمان درد اقتصاد/حجم یک میلیاردی معاملات شرط‌بندی در ایران/شوخی ایرانی‌ها با شماره تلفن ترامپ و همسرش/قرار است نرخ دلار بشکند؟/محمد مطهری: پرونده قاری معروف به کجا کشید؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نماینده دادستان خطاب به رضوی: قد و اندازه تان وام ازدواج بود/استیضاح وزیر ورزش کلید خورد/نظر دولت درباره استانی شدن انتخابات مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

قیمت‌های غیرواقعی خودرو پس از بازگشت دلالان به بازار مجازی/ قیمت قطعی فروش آپارتمان مسکونی در آخرین معاملات تهران/ افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ثابت؛ رگولاتوری: گرانفروشی نیست

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رمز دوم یک‌بار مصرف فعلا اجباری نیست، کاهش ۷۲۸ واحدی نماگر بورس در آخرین روز هفته، سهام آسیایی از پایین‌ترین سطح ۳.۵ ماهه بازگشت، قیمت نفت به دو دلیل کاهش یافت، ثبات اونس طلا در سطح ۱۳۰۰ دلار، بهبود شرایط عمومی «تسه‌ها»، واردات شن و ماسه به ۵۷۳ هزار دلار رسید و افزایش ۱۷ درصدی واردات نفت کره‌جنوبی از ایران را در بر دارد.

«دادستان» ها چه وظایفی بر عهده دارند؟

یکی از وظایف دادستان تامین امنیت و پاسداری از آن در جامعه است؛ به همین دلیل به محض اطلاع از وقوع جرم موظف است به تعقیب متخلفان و مرتکبان جرم اقدام کند. دادستان معمولاً از راه‌های مختلفی از ارتکاب جرم با خبر می‌شود.

احتمال اخراج بولتون، بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب درباره جنگ و مذاکره، به تعویق افتادن اجباری شدن رمز دوم یک‌بار مصرف، سقوط نرخ رشد جمعیت در کشور، چرا روحانی به درخواست ترامپ جواب رد داد؟، ۵ میلیارد دلار بازارگشایی برای بخش خصوصی، تصویب لایحه شفافیت، چوب لای چرخ دوچرخه زنان و راه سخت اصلاح‌طلبان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

انتخاب گزینه «مقاومت» در مقابل مذاکره و جنگ/ همه راه‌های جایگزین در کنار «مقاومت کردن» را باید برویم

البته علاوه بر انتخاب گزینه «مقاومت» و تسهیل شرایط برای بهبود وضعیت قشرهای متوسط و ضعیف جامعه با توجه به اینکه شرایط برای مذاکره فراهم نیست، مسئولان دولتی و حاکمیت باید حداکثر تلاش و توان خود را برای استفاده از راهکارهای جایگزین به منظور رفع مشکلات اقتصادی و بین المللی ـ که گریبان کشور را گرفته ـ به کار گیرند و صرفا به مقاومت کردن تا رفع مشکلات فکر نکنند!...

حضرت محمد مصطفی، ختم رسل، فرموده‌اند: «روزه نصف صبر است. صبر هم نصف ایمان است‌» و حضرت على (ع) تأکید داشته‌اند: «روزه عبادتى است بین بنده و آفریدگارش که غیر از خدا کسى از آن آگاهى ندارد‌».

تاکید دوباره کلانتری بر انتقال آب از ترکیه به ایران در بازگشت از یک دیدار دیپلماتیک!

"نه تنها همه چیز برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به دریاچه ارومیه در کشورمان مهیاست، که این اتفاق به نفع هر دو کشور است"؛ این خلاصه اظهار نظر‌های عیسی کلانتری درباره طرحی مبهم است که از چند سال پیش بر اجرایی بودنش تاکید داشته و حالا نوید پیشرفت‌هایی در خصوص اجرای آن را می‌دهد.

ارز به میزان زیادی در کشور وجود دارد/ شرکت‌های دولتی ارز حاصل از صادرات را وارد بازار نمی‌کنند

هر زمان صحبت از گرانی و کمبود کالا در بازار می‌شود، اولین چیزی که مسئولان می گویند، نبود منابع ارزی لازم برای واردات است. به گفته برخی مسئولان کشور، به دلیل تنگنا‌های موجود و تحریم های پولی و مالی، بسیاری از مرودات مالی قطع و همین باعث شده است تا ارز کمتری در دسترس واردکنندگان قرار گیرد.

مجلس تصویب کرد، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت برای همه حقوق بگیران به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که دولت حقوق‌ها را تا ده درصد افزایش دهد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد، برخی دستگاه‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند. نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ به تابناک اقتصادی گفت: یقیناً مجلس و کمیسیون‌های مربوطه مثل کمیسیون بودجه و بازو‌های نظارتی که در اختیار نمایندگان است پیگیر این موضوع خواهند بود.

دنی یورسن، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی آمریکا و از ستون نویس‌های نشریه AntiWar در مطلبی در این نشریه، با خشم در مورد اتفاقات اخیر در خلیج فارس و اقدامات دولت ترامپ قلم زده و بیان کرده، درصورت ورود آمریکا به جنگ با ایران، که آن را محتمل می داند، این جنگ پایان افسانه‌های مربوط به آمریکا و جمهوریت آمریکا خواهد بود.

با رفتن کارلوس کی‌روش از تیم ملی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که سرمربی بعدی تیم ملی نامی بزرگتر از کارلوس کی‌روش خواهد بود. با این حال تیم ملی سه ماه را بلاتکلیف و بدون سرمربی پشت سر گذاشت تا نهایتا از بین گزینه‌های مختلفی که مطرح شد مارک ویلموتس شب گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.آیا «ویلموتس» در تیم ملی فوتبال ایران موفق می‌شود؟

رویکردی که بر اساس آن، می‌بایست علاوه بر محاکمه مسئولانی که کوتاهی کرده‌اند، رای به احداث سد‌های متوقف شده داد و حتی از آن فراتر، سد‌های جدیدی را طراحی و اجرا کرد. دستور کاری که چیت چیان با یک اظهار نظر مختصر، به آن پاسخ داده تا مشخص شود سدسازی چه بلای بزرگی بر سرمان آورده و به چه دلیل می‌بایست از تکرارش ترسید.

بیانیه عربستان سعودی درباره حمله به نفت‌کش‌های این کشور، واکنش امارات به هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی عربستان، واکنش ترامپ به خبر اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکا به خاورمیانه و تحرکات پمپئو برای همراه کردن اعضای ناتو با آمریکا علیه ایران از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه اتهام زنی مقامات آمریکا علیه ایران در حادثه فجیره نیز اشاره کرد.

جنگ نمی‌شود، مذاکره سم است/ گزینه قطعی ملت ایران مقاومت درمقابل آمریکاست/ هیچکس در عقلای ما دنبال مذاکره نیست

گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد. این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که میدانند که به نفعشان نیست. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ی ما قوی‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ی خود، توکل به خدا را هم داریم...

افزایش بهای نفت بدنبال حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان/ آتش جنگ تجاری به پول ملی چین رسید/ پراید ۵۰ میلیونی خریدار ندارد/ یک مقام مسئول: سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۳۹۹۴ واحدی شاخص کل بورس تهران، حمله پهبادی بازهم بورس عربستان را پایین کشید، اونس جهانی طلا به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید، افزایش بهای طلا و سکه در بازار تهران، بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه ۹۶۱۰» در کانال ۴۹، قیمت دلار بدون تغییر در سامانه سنا بانک مرکزی، کامیون‌داران نصف ارزش محموله چغندر کرایه مطالبه می‌کنند و نقل مکان مستأجران به خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر را در بر دارد.

با توجه به تنوع سبک زندگی شهروندان و نیاز آنان به خانه یا محل سکونت و اقامت به عنوان نیاز اساسی و همچنین استفاده از ساختمان‌های با کاربری تجاری، اداری، قانونگذار برای تنظیم روابط بین طرفین قرارداد، ضوابط و مقرراتی را پیش‌بینی کرده است.

تبعات فشار بر مردمِ خسته/مخاطب سخنان روز گذشته رهبر انقلاب چه کسانی بودند؟ /راهکار‌هایی برای رفع برخی مشکلات قضایی

تاکید رهبر انقلاب بر مقاومت، به‌هم‌ریختگی کاخ سفید در بلوف‌های نظامی، آتش به جان خط لوله‎های نفتی عربستان، جلب اعتماد عمومی اولویت دستگاه قضایی، جهانگیری: باید حرف و اعتراض دانشجو را شنید، فصل جابه جایی و وضعیت بازار اجاره مسکن، شناسایی ۲۱۷۵ فقره سایت قمار در کشور، برنامه آمریکا در منطقه چیست؟، گروه بی در برابر جان کری، پیاز، مرغ و تخم مرغ در سرازیری قیمت، مهر پایان بر اختصاص دفتر به روسای جمهور سابق و احتکار یا ترس از فقیرتر شدن؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مواد فروشی که ۱۰ خودروی لوکس داشت با ۶۰ کیلو شیشه در تهران بازداشت شد/کیهان به نقل از نوش‌آفرین: در سینمای قبل از انقلاب مجبور بودیم هر نقشی را بازی کنیم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

از تواشیح تا نوای سیل گناه حاج محمود کریمی

رسول الله (ص) فرموده است: «همه اعمال نیک فرزند آدم به خودش بر‌مى‏گردد، غیر از روزه که براى من است و من به او جزا خواهم داد‌» و در جای دیگر می‌فرماید: «هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد و در آن از حرام و بهتان دورى کند خداوند از او راضى شده و بهشت را بر او واجب مى‏‌کند‌».

فراکسیون امید، قصد تنبیه سه عضو اصلی خود را دارد؟ مازنی جای پزشکیان را می‌گیرد!

خردادماه همواره در همه مجالس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، ولی امسال با توجه به آنکه سال آخر حضور نمایندگان در مجلس به شمار می‌آید، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. هنوز بیست روز دیگر تا پایان دوه سوم اعضای هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها مانده، ولی از هم اکنون نمایندگان خود را برای رقابت آماده می‌کنند.

به فاصله چند روز تا پایان اردیبهشت ماه و در شرایطی که گفته می‌شد از اول خرداد، رمز دوم کارت‌های بانکی حذف خواهد شد و رمز‌های یکبار مصرف جایش را خواهد گرفت، شواهد و قرائن حکایت از اجرایی نشدن این وعده و به تعویق افتادن آن دارد. تصمیمی که احتمالا برای رفع برخی مشکلات اتخاذ خواهد شد.

در سال ۹۷، "فلاکت" در کدام استان‌ها بیشتر بود؟

نرخ تورم و نرخ بیکاری دو نرخ بسیار مهم در اقتصاد می‌باشد که مردم برای بیان خوب یا بد بودن اوضاع اقتصادی معمولا به این دو نرخ اشاره می‌کنند. به همین منظور یکی از اقتصاددانان با جمع این دو نرخ به شاخص جدیدی به نام شاخص فلاکت دست یافت. این شاخص رابطه مستقیمی با رفاه مردم دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶ این شاخص به شدت رشد کرده و دلیل عمده این رشد، افزایش نرخ تورم بوده است.

کمبود «باتری قلب» هم فرجامی جز تکذیب نداشت!

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر یا به تعبیر دیگر، باتری قلب) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.

نشست مهم اتحادیه‌ اروپا و E۳ درباره ایران و برجام/ورود ارتش آمریکا به تحقیقات حملات الفجیره/ شرط اعلام شده ایران به اروپا برای ماندن در برجام/واکنش کشورهای عربی به حادثه بندر الفجیره

واکنش کشور‌های عربی به حادثه بندر الفجیره، واکنش معنادار قطری‌ها به حادثه الفجیره، ورود ارتش آمریکا به تحقیقات حملات الفجیره و شرط اعلام شده ایران به اروپا برای ماندن در برجام از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست اتحادیه‌اروپا و E. ۳ درباره ایران و برجام نیز اشاره کرد.

نظر عارف در مورد مذاکره با آمریکا/گزینه فراکسیون مستقلان برای ریاست مجلس قطعی شد/نظر باهنر درباره مراسم افطاری روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: گفتگو با ترامپ در اتاق‌های دربسته مشکلی را حل نمی‌کند/«اصفهان شمالی» جز هزینه چیزی ندارد/نمایندگان روزنامه دار و حمایت‌های ارشاد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش ۷.۷ درصدی واردات در نخستین ماه سال، سکه تمام به ۵ میلیون و ۳۳ هزار تومان رسید، بورس بار دیگر بر مدار صعود، بن‌بست در مذاکرات تجاری باعث سقوط سهام شد، ریزنوسان «تسه‌ها» حول مرز ۵۰ هزار، احتمال کاهش قیمت جزئی در تن ماهی، ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری عربستان از سقوط سهام اوبر و خروج ارز برای واردات ۲۸ تنی رخت‌آویز چوبی را در بر دارد.

آخرین اخبار سیاسی