همسر دوم نجفی، شهردار اسبق تهران به قتل رسید

همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران که به دلیل بیماری از سمتش استعفا داده و به رغم مخالفت شورای شهر تهران با اصرار بر استعفا از سمتش کناره گیری کرد، با شلیک گلوله در منزلش به قتل رسید.

تنش بی‌سابقه میان شاه بحرین و ولیعهد ابوظبی/حملات موشکی اسرائیل به قنیطره در سوریه/ دعوت عربستان از قطر برای مشارکت در دو نشست مکه/توافق چین و روسیه برای عدم شرکت در کنفرانس

دعوت عربستان از قطر برای مشارکت در دو نشست مکه، حملات موشکی اسرائیل به قنیطره در سوریه، ازسرگیری پرواز‌های امارات به سمت سوریه در آینده نزدیک و توافق چین و روسیه برای عدم شرکت در کنفرانس بحرین، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تنش بی‌سابقه میان شاه بحرین و ولیعهد ابوظبی نیز اشاره کرد.

انصراف نمایندگان از نامه به رهبر انقلاب/خبر مهم فلاحت پیشه از پیام ایران به آمریکا/حرف‌های جالب عارف درباره علت کاندیداتوری/آیت‌الله سعیدی: ما نمی‌خواهیم قم را به واتیکان تبدیل کنیم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: موافقت رهبری با تخصیص یک میلیارد دلار برای اشتغال کشور/تاجرنیا: همه پرسی در برخی موضوعات رهگشا است/باهنر: اگر مردم در انتخابات شرکت نکردند، می‌توان فهمید که مردم نظر دیگری دارند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

وزیر صنعت: تحویل ۵۰ هزار خودرو به مشتریان در روز‌های آینده/ رکورد جدید خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی ها/ با گران‌ترین خانه پاریس آشنا شوید/ ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ هم اکنون ۱۰ هزار تومان است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج بیش از ۵ میلیون دلار برای واردات درپوش پلاستیکی به کشور، چند درصد مردم دنیا تا ۱۰ سال آینده برق ندارند؟، قیمت قطعی فروش آپارتمان در هفته اول خردادماه در تهران، واکنش یورو به نتایج انتخابات اروپا، تنش تجاری آمریکا با چین، طلا را گران کرد و سایه تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس بر بازار نفت را در بر دارد.

تعیین وجه التزام یا خسارت روزانه به چه معنایی است؟

عبارت وجه التزام در اصطلاح عرفی و معمولاً در قرارداد به این معنا است که هرگاه به هر علتی معامله قطعی کلاً انجام نشد، مبلغی به عنوان جریمه که رقم آن بسیار بالاست از طرفی که از انجام معامله امتناع می‌کند، اخذ شود و به طرف دیگر معامله تعلق گیرد.

برای مردم محروم اهمیت ندارد چه کسی رئیس شد و چه کسی نشد/افزایش نرخ دستمزد؛ تورم‌زا نیست/پوست اندازی اروپا در انتخابات پارلمانی

عقب‌نشینی ترامپ، ماجرای حذف مطهری از نایب رئیسی مجلس، آیا زندانیان مهریه آزاد می‌شوند؟، اخراج مدیران شبکه ۵ و احضار مداح هتاک، پس از عمان و عراق؛ ژاپن به دنبال میانجی‌گری، مدارس خاص، شهریه‌های لاکچری، یک سوم پارلمان اروپا در دست اتحادیه‌ستیزان، ملخ‌ها؛ مهمانان پرخرج ایران، برنامه دولت برای ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی و طنازی کاربران فضای مجازی درباره نظرسنجی به سبک روحانی از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

سید ابراهیم رئیسی: چرا آن‌قدر پرونده در دادگستری‌ها قرار دارد؟/روایت مطهری از انتخابات هیات رییسه مجلس

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

‌منعی برای واردات خودرو وجود ندارد/می‌خواستند قانونی تصویب کنند که آن را اجرا نکنند/ لابی و نفوذ گسترده خودروسازی، اجرای قانون را کند می‌کند!

منعی برای واردات نداریم و حتی خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی هم که از سال ۲۰۱۳ ممنوع شده، در هیج جای قانون منعی برای واردات آن وجود ندارد/عوارض هجده‌گانه‌ای که برای واردات خودرو اخذ می‌شود، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. این موضوع هم به واسطه لابی‌های گسترده در کمیسیون حذف شد.

استراتژی سه وجهی جدید آمریکا در سوریه برای فشار بر روسیه، ایران و حزب الله!

از ابتدای بحران در سوریه تاکنون آمریکا استراتژی مشخص و منسجمی را در این بحران دنبال نکرده است. با این حال، واشنگتن مبارزه با داعش را به عنوان استراتژی اعلامی خود در سوریه معرفی کرده است. با این حال، پس از شکست داعش در سوریه آمریکا به بهانه های مختلف حضورش در سوریه را تداوم بخشید. این در حالی است که به نظر می رسد در نزد مقامات آمریکایی در مورد حضور یا عدم حضور در سوریه اختلافاتی وجود دارد.

وقت عبور از ریّان و پرداخت زکات بدن

حضرت محمد مصطفی خاتم الانبیا (ص) فرمود: «براى بهشت درى است به نام ریّان. از او وارد نمى‏‌شوند، مگر روزه داران» و علی (ع) فرمود: «براى هر چیزى زكاتى است و زكات بدن روزه است».

فروش برنج پاکستانی به اسم برنج ایرانی چه توجیهی دارد؟!

در روز‌های اخیر ماجرای برنج‌های تقلبی عرضه شده توسط فروشگاه شهروند به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده است. این تقلب در حالی رخ داده است که گفته می‌شود این فروشگاه این برنج‌ها را از تامین کننده برنجی که ۱۱ سال با وی همکاری داشته خریداری کرده است. حالا پرسش از مدیرعامل شهروند و نهاد‌های نظارتی این است که چه تضمینی وجود دارد که این تامین کننده در گذشته هم برنج‌های تقلبی را به این فروشگاه تحویل نداده باشد؟

باز هم رکورد منفی دیگری در خوزستان شکسته شد!

هنوز ماجرای سیلاب نوروزی پایان نیافته و تکاپو برای رهایی مناطقی از خوزستان از انبوه آب‌هایی که کرخه و کارون به این دیار سرازیر کرده اند ادامه دارد که رویداد‌های ناخوشِ جدید گریبان این دیار را می‌گیرد؛ تابستان زودرس و بسیار داغ که در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.

تدارک و صف آرایی جنگی گسترده در شمال سوریه/تحلیل مأمور اطلاعاتی آمریکا از جنگ ایران و آمریکا/استقبال حماس از دعوت «نصرالله» برای مقابله با معامله قرن/ اعلام آمادگی عراق برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

تحلیل مأمور اطلاعاتی آمریکا از جنگ ایران و آمریکا، استقبال حماس از دعوت «نصرالله» برای مقابله با معامله قرن، اعلام آمادگی عراق برای میانجیگری میان ایران و آمریکا و تدارک جنگی گسترده در شمال سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری‌های شدید در پایتخت لیبی نیز اشاره کرد.

خطر وقوع سیلاب‌های مخرب در مناطق وسیعی از کشور

آیا شگفتانه‌های جوی در سال ۹۸ که با سیلاب‌های وسیع و مخرب و بارش برف سنگین در برخی مناطق خودنمایی کرده بود، پایان یافته؟ بر اساس گزارش‌های رسیده، پاسخ این سوال منفی است تا جایی که باید هشدار داد تا شمار زیادی از هموطنانمان در روز‌های آتی مراقب جان شیرین خود باشند!

ترامپ: از نخست وزیر ژاپن می خواهم میانجی مذاکره ایران و آمریکا شود/ نمی خواهم اتفاق وحشتناکی بیفتد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به ژاپن سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن بار دیگر خواستار مذاکره با ایران شده و از نخست وزیر ژاپن خواسته برای میانجی گری میان دو کشور به ایران سفر کند.

خباز: برخی آرزوی سقوط دولت روحانی را دارند/حمایت غرضی از یک پیشنهاد روحانی/جلالی: رأی نیاوردن مطهری قابل پیش بینی بود/کنایه کرباسچی به عارف/پیشنهاد رییس پدافند غیرعامل برای دلار

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:عراقچی هم به شایعه مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد/احمد توکلی: به خاطر ایران باید با فساد جنگید/منفرد: زنجانی گفت: ۴ وزیر پشت من هستند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

سالانه حدود ۸۰۰ هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم/ چین بزرگترین صادرکننده حصیر به ایران/ قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی ندارد/ افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نان‌های صنعتی/ کاهش ۱۲۰ تومانی دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نامه سراج به جهانگیری: شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو برگردد، خودکفایی گندم سومین سال متوالی تکرار می‌شود، کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود، سنگ آهن امسال گران‌تر خواهد شد، واردات مسافری تلفن همراه آزاد نخواهد شد، فیات کرایسلر درحال مذاکره برای ادغام با رنو است و جهش ۳۲۵۹ واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته را در بر دارد.

آشنایی با جایگاه پناهندگان در قوانین بین‌المللی

اصطلاح «پناهنده»، «پناهندگان» و «پناهندگی» از جمله اصطلاحاتی است که در نظام حقوق بشر بسیار متداول بوده و به کرات مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود آن که بسیاری از اصطلاحات حقوق بشری در اسناد حقوق بشر مورد تعریف قرار نگرفته‌اند، اما اصطلاح «پناهنده» و «پناهندگان» دارای معنی و مفهوم مشخصی در اسناد مربوط است.

انسجام اسلامی در سیره حضرت علی (ع) اول مظلوم عالم / وصیت نامه حضرت علی (ع) / حیدر حیدر با نوای محمود کریمی

شب بیست و یک رمضان، شب شهادت حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه و به روایت‌های متعددی، محتمل‌ترین شب قدر است؛ اما حضرت علی (ع) یک بار شهید نشد. حیدر کرار بارها دیدار با معشوق را تجربه کرده بود و از این باب روایت‌های فراوانی وجود دارد.

دفن یک هنرمند در قبر یک هنرمند دیگر!

حتی اگر این بحث مطرح شود که این قبر به رایگان به هنرمندان اختصاص می‌یابد و مالکیت کامل برای آنها قابل تصور نیست که البته فرضیه قابل اتکایی نیست، منطق حکم می‌کرد دست‌کم به خانواده این هنرمند اطلاع داده شود و در حضور خانواده آقاربی، نبش قبر صورت پذیرد و پیکر مرحوم سلطانی این مقبره افزوده شود.

پشت پرده حملات رسانه ای علیه ایرانیان ضد جنگ مقیم خارج چیست؟

از 24 ساعت گذشته تاکنون، جمع زیادی از گروه ها، جریانات و افرادی که در پی براندازی و «تغییر رژیم» در ایران هستند و بارها نیز از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حمله به ایران دعوت کرده اند، با انتشار هشتگ NIACLobbies4mullahs، به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)حمله کرده اند و از کاخ سفید خواسته اند اعضای آن را از آمریکا اخراج کند.

سردار جلالی: آتش زدن دلار در خیابان، حمله به نقطه ضعف دشمن است/هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

وقت عبور از ریّان و پرداخت زکات بدن

حضرت محمد مصطفی خاتم الانبیا (ص) فرمود: «براى بهشت درى است به نام ریّان. از او وارد نمى‏‌شوند، مگر روزه داران» و علی (ع) فرمود: «براى هر چیزى زكاتى است و زكات بدن روزه است».

بروجردی: مردم کالا نخرند تا ارزان شود/ جلالی: با بگیر و ببند نمی شود اقتصاد را مدیریت کرد

بسیاری از نمایندگان مجلس دولت را مقصر وضعیت موجود می‌دانند و بر این اعتقاد هستند که سیاست‌های نادرست دولت در سال‌های اخیر و بخصوص در دی‌ماه 96 باعث شده است تا فشار بر مردم و بخصوص اقشار کم درامد و حقوق‌بگیر جامعه که اکثریت آن را نیز تشکیل می دهد چندین برابر شود.

بازداشت مداح هتاک و برکناری مدیر و عوامل شبکه پنج سیما

ساعتی پیش، احد قدمی پس از بازجویی در دادسرای فرهنگ و رسانه، با قرار بازداشت روانه زندان شد تا رسیدگی به پرونده اقدامات مخرب او با جدیت بیشتری توسط دستگاه قضا، پیگیری شود. از سوی دیگر، به برکناری عوامل پخش آن برنامه بسنده نشد و جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه پنجم سیما نیز برکنار شد تا شدیدترین برخورد ممکن در قبال این خطا صورت پذیرفته شده باشد...

بیش از ده هزار میلیارد تومان سرمایه ملی در پارکینگ خودروسازان خاک می‌خورد/ چرا ایران خودرو و سایپا، خودرو‌های ناقص تولید می‌کنند؟

روز گذشته حداقل چهار آمار متفاوت پیرامون خودرو‌های متوقف شده در کف کارخانه‌ها به دلیل نقص قطعات ارائه شد. از آمار ۸۰ هزار خودروی ناقص توسط رئیس سازمان حمایت تا ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو اعلام شده توسط سخنگوی انجمن سازندگان. همچنین عضو دیگر هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات گفت: ۹۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو و بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص نیز در سایپا موجود است. دستیار ویژه وزیر صنعت نیز از۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده خبر داد.

جای خالی ایران در یک اعتراض جهانی و فراگیر!

به رغم آنکه سیلاب‌های اخیر نشان داد که چقدر کشورمان از تغییرات اقلیمی متاثر شده و میان خشکسالی‌های شدید و سیلاب‌های به دام افتاده، هیچ اثری از حضور ایران در اعتراض جهانی کشل گرفته به این منظور به چشم نمی‌خورد.

تصویر ماهواره ای مورد ادعای آمریکا از بندر جاسک / سند اغراق آمریکا در خصوص تهدید موشکی-قایقی ایران

نخستین بار نیویورک تایمز گزارش داد که تصاویر هوایی از فعالیت های بارگیری موشکی که در یک ارزیابی اطلاعاتی مربوط به 3 ماه مه مطرح شده، زنگ هشدار در پنتاگون را به صدا درآورد و مقامات دفاعی به قانونگذاران گفتند که شاهد موشک های بارگیری شده در قایق های کوچک در بنادر ایران چابهار در نزدیکی مرز پاکستان و بندر جاسک بوده اند.

هشدار ۷۶ ژنرال و دیپلمات سابق آمریکا درباره تقابل با ایران/حمله هوایی ترکیه به شمال عراق/ درخواست عریقات از تمامی کشورها برای تحریم کنفرانس منامه/ سفر عراقچی به سه کشور عمان، کویت و قطر

سفر عراقچی به سه کشور عمان، کویت و قطر، حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، درخواست عریقات از تمامی کشورها برای تحریم کنفرانس منامه و مسدود شدن حساب کاربری صدها فلسطینی از سوی فیسبوک از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به هشدار ۷۶ ژنرال و دیپلمات سابق آمریکا درباره تقابل با ایران نیز اشاره کرد.

حمایت از مصرف کننده با افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار/ معاون وزیر جهاد کشاورزی: سزای گران‌فروشی نخریدن است/ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش خودروهای موجود در کف ایران‌ خودرو

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج ارز برای واردات ۶۰ تن داس به کشور، عقب گرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته، افزایش قیمت گندم و ذرت در بازار‌های جهانی، افزایش قیمت سکه در اولین روز هفته، خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا، فیس‌بوک هم ارز مجازی منتشر می‌کند، اختلاف حدود ۲۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد و زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را در بر دارد.

آخرین اخبار سیاسی