در دوران تحریم‌ها چقدر "ارز بابت مسافرت" از کشور خارج شد؟

بعد از خروج آمریکا از برجام و تلاش دولتمردان این کشور برای به صفر رساندن درآمد‌های ارزی دولت ایران، اهمیت ارز‌های خارجی بیش از پیش بر همگان آشکار شد. بانک مرکزی تلاش نمود تا در اولین گام سیاست‌های ارزی اشتباه را اصلاح کند و در گام بعدی سعی کرد تا ارز‌های حاصل از صادرات را به کشور بازگرداند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در دوران تحریم‌ها نزدیک به ۶۹ میلیارد دلار ارز بابت مسافرت‌های خارجی شخصی و تجاری از کشور خارج شده است.

هیچگونه ضرب الاجل از سوی ایران را نمی پذیریم/ما همچنان به تعهدات خود در قبال ایران پایبندیم

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

حریق گسترده در بازار تبریز، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان/ ازدحام جمعیت مانع راه نیروهای امدادی/ اعلام مهار حریق؛ لکه‌گیری باقی مانده

بازار تبریز که حدود یک دهه پیش به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده، در میان شعله‌های حریق می‌سوزد. این در حالی است که شماری از مردم با اطلاع از وقوع این رویداد روانه بازار تبریز شده‌اند و در نتیجه، ازدحام در خیابان اطراف شکل گرفته که کار را برای امدادگران دشوار کرده است. وضعیتی که نیرو‌های پلیس می‌کوشند آن را مدیریت کرده و راه را برای تردد امدادگران باز نگه دارند.

وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو کار دلالان بود/ افزایش ۳۱.۸ درصدی مازاد تجاری چین/ خروج ارز برای واردات ۲۴۱ تن بیسکویت به کشور/ ریزش بورس جهانی در پی تهدید چینی ترامپ!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران دوباره در مدار مثبت قرار گرفت، سکه تمام طرح قدیم به ۵ میلیون تومان رسید، افت «تسه ۹۶۱۰» پس از برخورد به مرز مقاومتی، دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۴۹۰ تومان رسید، همتی: مردم با احتساب متغیر‌های سیاسی وارد بازار ارز نشوند، واردات نفت خام چین در ماه آوریل رکورد زد، سعودی‌ها نرخ نفت را افزایش دادند و مهم‌ترین تهدید برای اقتصاد جهان از نظر صندوق بین‌المللی پول را در بر دارد.

شوک برجامی و اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران، با کدام ناو می‌خواهند این مردم را به هراس بیندازند؟، سبد کالا سرگردان میان ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی، اهداف و آمال واهی با سازوکار INSTEX، تراوش‌های ذهن آشفته ترامپ، محاکمه در انتظار ۲ سرمایه‌گذار نمایش خانگی، بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور، سفر ناگهانی پمپئو به عراق، دیدار طولانی ظریف و لاوروف، سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران، واردات خودروی دست دوم پیشنهاد مذاکره‌کننده برجام، ترس دامداران از رئیس خوراک دام و افطار با سلبریتی ممنوع از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

آژاکس ۲ - تاتنهام ۳ / یک شعبده بازی دیگر ازفوتبال دردقیقه ۹۶ ، هت تریک لوکاس مورا و فینال تمام انگلیسی ۱۱خرداد درمادرید

با نتایج باورنکردنی که در دیدارهای دیشب و امشب لیگ قهرمانان اروپا و کامبک های تاریخی دو تیم انگلیسی رقم خورد، لیورپول و تاتنهام دیدار فینال این فصل رقابت‌ها را روز شنبه 11 خرداد ماه 98 در ورزشگاه جدید واندا متروپولیتانو استادیوم اختصاصی اتلتیکومادرید برگزار خواهند کرد. آژاکس که با حذف بزرگانی چون مادرید و یوونتوس شگفتی ساز بود، بامداد امروز قربانی یک شگفتی دیگر شد

چند روزی است، قیمت خودرو در بازارها ترمز کشیده، ولی افزایش قیمت‌ها در ماه های گذشته چنان با شتاب بوده که حالا حالاها باید صبر کرد تا تعادل نسبی در قیمت‌ها ایجاد شود. دلایل مختلفی برای افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته مطرح ‌شده، ولی عمده‌ترین دلیل، عرضه نکردن خودرو توسط خودروسازی‌ها گفته می‌شود.

ورزشگاه کربلا توسط ایران ساخته نشده است/غيبت آیت الله مکارم شیرازی در لحظات پس از افطار شبكه سه/استاندار معزول گلستان، مشاور شهردار تهران شد!

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

پشت پرده سفر ناگهانی «مایک پمپئو» به عراق؛ تهدید یا تطمیع!؟

تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش فشارهای واشنگتن بر تهران به شکل کم‌سابقه‌ای افزایش یافته است. به نظر می رسد یکی از کانون های تنش و رقابت میان ایران و آمریکا، عراق باشد. کشوری که در 18 سال گذشته صحنه رقابت جدی میان دو کشور بوده است.

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کارتخوان‌های فروشگاهی۲ هزار و ۳۵۰ تریلیون تومان پول جابجا کردند/مادر شاکر پس از محکومیت قائدی/ادعای جدید کریمی قدوسی/واکنش رییس پلیس به درخواست وزیر آموزش و پرورش/علت ممانعت صداوسیما از مجری گری بنیامین در تلویزیون و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

از اذان و ربنا با نوای استاد موذن زاده تا مرحب مرحب یا هلال

حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرمایند: «اگر بنده خدا مى‌دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى‌‌‏داشت ‌تمام سال، رمضان باشد‌» و تأکید می‌فرمایند: «درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.»

به هر حال، واکنش‌های خارجی به این تصمیم ایران بسیار بود، به گونه ای که برخی سناتور‌های روسی، چنین موضعی در قبال بی‌عملی اروپا و بدعهدی آمریکا را حق طبیعی ایران می‌دانند. چین اعتقاد دارد، برجام باید بدون هیچ گونه کم‌وکاستی اجرا شود و اروپایی‌ها هم احتمالا در نشست سران اتحادیه اروپا ـ که پنجشنبه در سیلیوی رومانی برگزار خواهد شد ـ پیرامون این موضوع اظهارنظر خواهند کرد. باید دید پس از فرصت ۶۰ روزه تغییر عملی از سوی کشور‌های حاضر در برجام صورت خواهد گرفت یا...؟!

نصف اقتصاد کشور در اختیار یازده غول اقتصادی است/ غول‌های اقتصادی در همه نهاد‌های حاکمیتی نفوذ دارند

بار دیگر به دلیل بازگشت برخی تحریم‌ها، عده‌ای سودجو نبض بازار را به دست گرفته اند و شرایط اقتصادی کشور، باعث ظهور سودجویان جدید در عرصه‌های مختلف اقتصادی ـ که با برخی از نهاد‌های حاکمیتی نیز ارتباطاتی دارند ـ شده است.

خبر کاهش تعهدات ایران در برجام طبق مفاد این توافق، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت و کشورهای زیادی نیز بدان واکنش نشان دادند. در برخی از کشورها خواهان خویشتن داری ایران شدند و کشورهای دیگری نیز از این اقدام ایران حمایت کردند.

ایران از امروز فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف می‌کند/ دشمنان از آغاز با برجام مخالف بودند/ امروز روز پایان برجام نیست/ تندروهای حاکم بر کاخ‌سفید ترامپ را مدیریت می‌کنند/ آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود، اما به متجاوز پاسخ قاطعی می‌دهیم

وی ادامه داد: اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود و برجام نه یک تصمیم فردی، نه تصمیم جناحی و نه تصمیم دولتی بود، بلکه تصمیم ملی و تصمیم کل نظام بود. از آغاز توافق برجام دشمنان ایران با آن مخالف بودند. یعنی تندروهای آمریکا، صهیونیست و ارتجاع منطقه؛ همه آنهایی که ضد برجام بودند، ضد ایران بودند و هستند...

چرا آموزش و پرورش چند تن را مامور بررسی کلیپ‌های مدارس کرده؟!

در پی تشکیل گروهی ویژه برای ردزنی کلیپ‌های پخش شده از مدارس، حالا وزیر آموزش و پرورش پا را فراتر گذارده و تاکید دارد پخش این کلیپ‌ها اتفاقی نیست! رویکردی که با توجه به سخنان وی در خصوص اتفاقات مثبت رقم خورده در مدارس و تاکید بر متقن شدن برخی امور در پشت پرده، ظاهرا حکایت از شکل گیری فصلی جدید در وزارت آموزش و پرورش در واکنش به رویدادهای جنجالی دارد.

ایران از امروز رسما برخی اقدامات برجامی را متوقف می‌کند/ پاسخ صبر ایران فقط بیانیه‌های سیاسی بود، نه اقدام عملی/ فرصت شصت روزه ایران به طرف مقابل برای جبران/ تشریح اقداماتی که ایران در مقابل نقض مکرر برجام انجام خواهد داد

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده، به کشورهای باقی مانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده شده و تأکید شده است: در هر زمان که خواسته های ما تأمین شود، ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده...

شش اقدام هسته‌ای احتمالی ایران برای تلافی جویی در 8 مه

ایران می تواند نقشه راهی را برای چگونگی کاهش تعهدات برجامی خود ظرف هفته بعد و یا دو هفته دیگر تعیین کند، مگر اینکه غرب اقدامات خاصی را انجام دهد. از منظر تهران، این امر می تواند به حکومت اجازه دهد تا فشارهای غرب را تحت تأثیر قرار داده و با توجه به مخاطبان اصلی در اروپا، یک درگیری مضر را به وجود آورد، در حالی که انعطاف پذیری را برای اجرای تهدیدهای خود حفظ می کند.

ادعای پنتاگون درباره علت اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس/سفر غیرمنتظره پامپئو به بغداد و دیدار با عبدالمهدی و الحکیم/تکذیب توافق آمریکا و چین بر سر نفت ایران/واکنش حزب الله عراق به ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه

ادعای پنتاگون درباره علت اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس، واکنش حزب الله عراق به ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه، تماس تلفنی امیر قطر و نخست‌وزیر بحرین و تکذیب توافق آمریکا و چین بر سر نفت ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سفر غیرمنتظره پامپئو به بغداد و دیدار با عبدالمهدی و الحکیم نیز اشاره کرد.

تاکید خودروساز آلمانی بر صادرات از چین/ آخرین وضعیت راه‌اندازی بازار متشکل ارزی/ سکه در بازار بدون دادوستد، گران‌تر می‌شود/ معاون وزیر راه و شهرسازی: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود/ ۱۰۳ میلیارد دلار، ذخیره ارزی ایران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران بازهم قرمز شد، سهام آسیایی نزدیک به پایین‌ترین سطح ۵ هفته‌ای باقی ماند، مذاکره جنگ تجاری چین و آمریکا پنجشنبه ادامه می‌یابد، دلار در سنا ۲۵۰ تومان گران‌تر شد، دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، قاچاق دام زنده از مرز‌های کشور ادامه دارد، علی‌بابا با ارزش‌ترین برند چین شد و سقوط ارزش پول ملی سوئد را در بر دارد.

بُطلان قرارداد به چه معنا است؟

انحلال قرارداد‌ها یکی از حوزه‌های مربوط به توافقات قراردادی است که قانون‌گذار احکام قانونی خاصی را برای آن پیش‌بینی کرده است؛ به‌گونه‌ای که برای آن‌که بتوان گفت: یک قرارداد منحل شده و از بین رفته است، باید یکی از علل قانونی مانند فسخ، انفساخ، بُطلان و … وجود داشته باشد

واکنش ایران در قبال رفتار آمریکا ممکن کردن ناممکن‌ها خواهد بود؟ /تغییر رویکرد آمریکا از ایران هراسی به ایران آزاری/نرمش لحن پنتاگون پس از «بلوف صدهزار تنی» بولتون

جراحی تاریخی برجام، ماجرای پرابهام آقای رئیس و خانم بازرس!، مصائب پخش یک قطعه موسیقی در مدارس، عمق فاجعه سیل با تشکیل دادگاه روشن می‌شود، سکوت برجامی ایران می‌شکند، درخواست آمریکا از اروپا درمورد اینستکس و FATF، التهاب زدایی برای مدیریت قیمت دلار، هشدار جدی برای فوتبال ایران، سناریوی «سیا» برای ونزوئلا؛ «گوایدو» باید کشته شود! و تکذیب شایعه تخلیه سفارت آلمان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

لیورپول ۴ - بارسلونا صفر | یکبار دیگر معجزه فوتبال و کامبک رویایی درآنفیلد با حذف مسی

لیورپول برای دومین بار در تاریخ لیگ قهرمانان، بازگشتی رویایی را تجربه کرد و بعد از شکست آث میلان در فینال استانبول، این بار باخت سه بر صفر بازی رفت مقابل بارسلونای پرمهره و آماده را بدون صلاح و فرمینیو، با چهار گل در خانه پاسخ داد تا جادوی کلوپ کامل شود.

واکنش مطهری به انتشار کلیپ‌های رقص در مدارس: مدیرهای مدارس برکنار شوند/تاج: همسر آقای فروزان موسسه شرط بندی داشته است/یک نماینده مجلس: اخراج فردوسی‌پور در جوانان افسردگی ایجاد کرده است

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنعانی مقدم: اگر به افطاری روحانی دعوت شوم، نمی‌روم/ادعای آشنا درخصوص یک بیانیه با موضوع برنامه نود/حمله کریمی به تاج: با یک خداحافظی خوشحالمان کن! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: «خواب روزه دار عبادت، خاموشي او تسبيح، عمل وي پذيرفته و دعاي او مستجاب است» تا ارزش والای ایام پیش روی ـ که نخستین غروب این ایام فرارسیده ـ برای هر مؤمن واقعی قابل تشخیص باشد و ناگفته پیداست که روزه شکم کافی نیست و روزه چشم و زبان است که حال مؤمن را به احسن نزدیک می‌کند.

باز هم اسیدپاشی و باز هم اصفهان؛ این بار چه کسی مقصر خواهد شد؟!

پرونده‌ای مفصل که ماه‌ها و حتی سال‌ها کلانشهر اصفهان را تحت تاثیر قرار داد، اما هرگز به شناسایی و دستگیری متهم/متهمان نرسید تا در نهایت توجیه یکی از مقامات پلیس برای به نتیجه نرسیدن آن، ایجاد فضایی ناآرام در جامعه به واسطه فعالیت رسانه‌ها بود که موجب شد مجرم احساس خطر کرده و از مخفیگاهش خارج نشود!

چرا ایران فردا تعهدات برجامی‌اش را کم می‌کند؟/ جنگ نمی‌شود؛ فشارها هم کمتر خواهد شد

به هر حال اکنون نه آمریکا و نه ایران هیچ کدام دنبال راه اندازی جنگی علیه دیگری نیستند و از طرفی ایران هم با هوشمندی خود راهی که در طرف مقابل پیش بینی ها و تلاش های آمریکایی ها برای سوق دادن ایران به آن سمت بوده را برگزیده است. برخلاف برخی تبلیغات رسانه ای در بعضی کشورهای منطقه و دنیا ایران به دنبال خروج و نقض برجام نیست اقداماتی که فردا برای کاهش تعهدات هسته ای اجرایی خواهد کرد، کاملا در چارچوب مفاد برجام صورت می گیرد...

آمریکا این کارها را با کره شمالی هم نکرد!

تهدید‌های بولتون و پومپه در کنار هم، یک اولتیماتوم را به داستان اضافه می کند: هر حمله‌ای که توسط حزب الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن و یا شبه نظامیان حمایت شده از سوی ایران ـ به اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی یا نیرو‌های آمریکایی در عراق، سوریه و خلیج فارس ـ مستقیم پاسخ تلافی جویانه آمریکا را در مورد ایران به ارمغان خواهد آورد.

چرا مسئولین عاشق ترک تشریفات هستند و مزایده و مناقصه به تاریخ می‌پیوندد؟! / فرآیند توزیع فرصت‌ها و امکانات همچنان مبهم می‌ماند؟

اشاره به پشت پرده شائبه برانگیز و توزیع به دور از شفافیت امکانات و منابع مالی در جشنواره فجر -احتمالاً با تکیه بر روش جذاب ترک تشریفات- صرفاً یک مثال بود و متاسفانه تمامی جشنواره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای اینچنینی بستری برای توزیع منابع به شیوه‌هایی خاص شده است. شاید به همین دلیل روز به روز بر تعداد این رویدادها افزوده می‌شود و حجم بیشتری از کل منابع جاری در بودجه عمومی کشور را می‌بلعند.

آخرین اخبار سیاسی